Recensioner

Efter Fedra

“Texten är träffsäker, humoristisk och välformulerad – ofta lika sann för män som för kvinnor. Åldrandet gör oss till pultroner alla, som Shakespeare hade kunnat skriva. Fegisar, rädda att pröva. Lisbeth Johansson har direktkontakt med publiken, hon vågar visa hur rollen nästan kvävs av antingen lust eller skräck. Det är mycket välspelat, innerligt och modigt.”

-Lars Ring Läs hela recensionen på SvD

Efter Fedra

Lisbeth Johanssons tajming kan med en tvärbromsning öppna bråddjup när hon spelar fram smärtan i att inte vara sedd, att inte räknas till dem som kan älskas, även fysiskt. Skratten tystnar – men de hejar på igen när den åldrande kvinnan tar plats och dansar loss bland kulörta lyktor.” -Liv Svenningsson GP “Desto mer glädjande att inte minst gemensamt framarbetade manuset i Efter Fedra, är att beteckna som fulländat. Benägen att kalla Hanna Nygårds för geni, vars regiarbete är så smart utfört.” ….”Vad som sätter stämningen är däremot musiken. Ur högtalare hörs såväl Sabina Wärmes ljuddesign samt ett antal hits från den primitiva radio jaget mixtrar med.”

Mats Hallberg Läs hela recensionen på Kulturbloggen

Publiken åter välkommen till Ö2 när restriktionerna lättas...

-Victor Malmcrona Läs hela artikeln i Mitt i

“Scenkonstkollektivet Ö2 i Stockholm skaffar ny lokal mitt under pandemin – just för att kunna fortsätta spela smittsäkert.”

– Anna Ångström Läs hela artikeln på SvD

“När flera teatrar stänger ner för andra gången öppnar den fria teatergruppen Ö2 sin nya scen på Katarina Bangata 80. Vilket nästan motiverar tapperhetsmedalj åt dem…”  

– Cecilia Djurberg  Läs hela recensionen på Aftonbladet